четвер, 25 серпня 2016 р.

Освітній простір Олександрійщини (частина 1)





«Человек образованный – тот, кто знает, где найти то, чего он не знает.»
                                                                                                        Георг Зиммель
Одного разу, а був це, здається,  2004-2005 навчальний рік, здійснили ми з моїм класом екскурсію до Олександрії. Програму погодили з батьківським комітетом, адміністрація змінила розклад (нам потрібен був четвер), і на шкільному автобусі рушили ми з Попельнастого до міста.

За попередньою домовленістю у редакції «Сільського вісника» і «Городского курьера» нам показали, як готуються матеріали до газети, як відбувається верстка та дизайн сторінок. Потім у типографії, що на вулиці Шевченка, ми познайомились з обладнанням і побачили сам процес друку. Отримати у четвер, прямо з верстата, свіженьку газету з післязавтрашніми новинами, на якій зазначено «субота» – було дивно не тільки для  восьмикласників!  

Також побували ми (під час прямого ефіру) в апаратній студії FM-радіо «Маяк», поспілкувалися з діджеєм, оглянули їхню радіовежу. Так само з увагою поставилися до нашої групи і у телестудії КТМ та телестудії ЛТД-контакт. Нам показали як монтуються відеоматеріали, ввімкнули освітлення на робочому місці ведучого новин, запустили телевізійні камери, монітори і телесуфлера. Була ще справжня церква та собор, танцювальна студія та гуртки Центру дитячо-юнацької творчості. І все це - в один день.

Проте «вишенькою на тортику» стала екскурсія по НВК «Олександрійський колегіум». Проводив її особисто тодішній директор, а нині перший віце-губернатор, Сергій Коваленко. Дякуючи йому, мій клас пережив тоді справжнє емоційне піднесення. Сільських дітей приємно здивувало – все. І рівень володіння німецькою мовою їх однолітків з колегіуму, і стиль спілкування між викладачами, і хлопці з футбольного класу, які щойно повернулися з Франції, і комп’ютерний центр, і актова та спортивні зали, і обід у їдальні для вчителів, і обладнання навчальних кабінетів, і психологічна атмосфера, і одяг, і зачіски…

Поверталися мої діти до села заглиблені в себе, мовчки. А найбільш обдарована та успішна в навчанні дитина – розплакалася. Проте прийняла рішення і через рік, не зважаючи на умовляння деяких вчителів, не пішла до 10-го класу, а стала супер-успішною студенткою. Спочатку технікуму, а потім й університету. (Тепер вже й успішно працює!) Згодом, її приклад почали наслідувати.

Бували такі роки у Попельнастому, коли весь 9-й клас ризикував, і рушав з рідної школи у доросле життя. Не всі стали переможцями, не всі були працелюбними, не всі завзято боролися за свою мрію, це - правда. Але діти,  що робили і роблять разом з батьками спробу «самостійного польоту» – безумовно викликають повагу.

Зрозуміло, що кількість учнів у школі зменшується, так само, як і навчальні години, і, відповідно, заробітна плата. Але педагоги мають бути чесними перед учнями, і дбати, перш за все, про інтереси дитини, а не про свої особисті. Це – фундаментальна ознака нашої професії.  

До речі, сьогодні вже можна зізнатися, що тоді,  у 2004-2005, «впливові люди» нашого села, наполегливо радили мені виключити з програми саме екскурсію до міської школи. Ви, читачу, теж вже розумієте, чому?
***
На минулому тижні відбулася надзвичайно важлива і знакова подія в освітньому просторі Олександрійщини. Повідомлення про неї прочитав на сайті  «Моя Александрія» з особливою увагою: «Олександрійська мерія і районна державна адміністрація підписали меморандум про співпрацю у освітній галузі сьогодні, 12 серпня.

Зустріч відбулася в приміщенні міської ради. Були присутні мер Степан Цапюк, голова Олександрійської РДА Богдан Куруп, перший віце-губернатор Сергій Коваленко.
«Багато років у нас не було співробітництва з райдержадміністрацією, і мені дуже приємно, що сьогодні ми сидимо за одним столом і розмірковуємо, як вдосконалити освітню галузь», - відзначив Цапюк на початку зустрічі.

Голова РДА Куруп окреслив напрямки співпраці. Це проведення спільного навчання, семінарів, тренінгів, конференцій; оздоровчі, мовні табори, зелений туризм, екскурсії; обмін досвідом і співпраця у галузях інформатики та профільного навчання; доступ сільських дітей до міських шкіл.»

Впевнений, що цей напрямок роботи має  величезний потенціал на довгострокову перспективу. Об’єднання зусиль міста і району в освітній та культурній галузі буде корисним не тільки обдарованим, а й звичайним учням. Як у селі, так і у місті – нам є чим поділитися з земляками.
                                                                        

Немає коментарів:

Дописати коментар